گیاهانی که برای دفع حشرات در خانه مفید هستند

گیاهانی که برای دفع حشرات در خانه مفید هستند

اگر منزل شما همیشه مورد هجوم حشرات مختلفی میشود، گیاهانی زیادی وجود دارد که برای دفع حشرات در خانه مفید هستند
که با داشتن آن در خانه میتوانید آنها را دفع کنید. بهترین کار این است که سمپاشی حشرات خود را به شرکت سمپاشی سبزپوشان آریا بسپارید. باما همراه باشید.

گیاهانی که برای دفع حشرات در خانه مفید هستند عبارتند از:

گیاهان دافع پشه

  • گل رز: این گیاه علاوه بر کمک به از بین بردن ، برای زیبایی منظره خانه نیز مفیذ است.
  • پیازچه: مگس، سوسک و شته را دفع می کند.
  • شوید: شته و کرم کدو، دفع کننده کرم کلم و کرم گوجه فرنگی است.
  • رازیانه: شته ها و حلزون ها را دفع می کند.
  • لیمو: پشه ها را دفع می کند.
  • پونه کوهی: بسیاری از آفات را دفع می کند و باعث پوشش زمین و رطوبت می شود.
  • جعفری: سوسک ها را دفع می کند.
  • آویشن: انواع کرم های موجود در گیاهانی مانند کلم، ذرت و دافع کرم های گوجه فرنگی است.

برای دریافت خدمات سمپاشی منزل، سمپاشی کارخانه، سمپاشی رستوران، سمپاشی محل کار، سمپاشی بیمارستان، سمپاشی فروشگاه و سمپاشی پارکینگ با مجموعه سبزپوشان آریا در تماس باشید.

گیاهانی که برای دفع حشرات در خانه مفید هستند

گیاهان زینتی دافع پشه

گیاه آلیوم

گیاهان این خانواده به عنوان یک حشره کش طبیعی گسترده در نظر گرفته می شوند. این گیاهان حشرات بی شماری را از باغ های سبزیجات مانند مگس ها و کرم ها دور می کنند. گیاهانی که از وجود آلیوم ها سود می برند عبارتند از: گوجه فرنگی، فلفل، سیب زمینی ، کلم بروکلی و هویج این گیاهان همچنین شته ها را از بوته های رز دور نگه می دارند. سیر، پیاز و موسیر از خانواده گیاهان آلیوم هستند.

گل داودی

گل های داوودی، سوسک ها و کنه های ژاپنی، شپش، کک و کنه های عنکبوتی را دفع می کند. ماده موثره در گیاه داوودی که حشرات را دفع می کند پیرترومایسین است. از آنجایی که پیرترومایسین می تواند حشرات را از بین ببرد، برای تهیه حشره کش ها و شامپوهای حیوانات استفاده می شود. از این گیاه می توان برای دور کردن حشرات استفاده کرد، اما پاپیلوم ها برای انسان سرطان زا هستند و باید با احتیاط مصرف شود.

گیاه اسطوخودوس

اسطوخودوس برگ های بلند و نازکی دارد و با رایحه قوی خود خلاء را تازه می کند و پشه ها را دفع می کند.

مخمل خواب دار

رایحه انواع مختلف گل همیشه بهار باعث دفع شته ها، پشه ها و حتی خرگوش ها می شود. تأثیر ریشه این گیاهان بر مواد دافع حشرات در بین پرورش دهندگان کاملاً شناخته شده است. البته این ویژگی یک سال طول می کشد تا موثر واقع شود. این گیاه همچنین کرم های گیاه گوجه فرنگی را دفع می کند و حشرات گل رز را دفع می کند. این گیاه در مناطق آفتابی به خوبی رشد می کند.

گل لادن

این گیاه شته ها، کرم کدو و بسیاری از سوسک ها را دفع می کند. این گیاه با انتشار یک ماده شیمیایی خاص در هوا حشرات را آزاد می کند. انواع سبزیجات مانند گوجه فرنگی، خیار، کلم بروکلی و تربچه می توانند از وجود این گیاه بهره مند شوند.

گل اطلسی

این گیاه دفع کننده شته، کرم گوجه فرنگی، سوسک و کرم کدو است. برخی افراد از این گیاه به عنوان یک ضد احتقان طبیعی استفاده می کنند. این گیاهان به دلیل زیبایی و رنگ های متنوع از محبوبیت خاصی برخوردار هستند و بهتر است این گیاه را در مناطق آفتابی و نزدیک سبزیجات و گیاهانی مانند لوبیا، گوجه فرنگی، فلفل و ریحان پرورش دهید.

گل شمعدانی

شمعدانی می تواند انواع حشرات را دفع کند و این گیاه به عنوان دافع پشه شناخته می شود. شمعدانی ها برای مناطق خشک و آفتابی مناسب هستند و می توانید آنها را در باغچه یا گلدان پرورش دهید.

گل ابریشم

همانطور که در نمناک گفتیم، گل ابریشم حاوی کومارین است، یک ماده شیمیایی که در اسپری های دافع حشرات استفاده می شود. پشه ها از بوی این ماده شیمیایی متنفرند و از آن اجتناب می کنند و این گیاهان به خوبی رشد می کنند و بسیار پربار هستند.

گلهای تزئینی دیگر که دافع پشه هستند

  • گل شاه پسند: پشه ها را دفع می کند.
  • گل مریم: سوسک ها را جذب می کند اما آنها را مسموم می کند.
  • نرگس: موش های کور را دفع می کند.

مجموعه سبزپوشان آریا، ارائه دهنده خدمات سمپاشی و فضای سبز شامل، سمپاشی سوسک، سمپاشی کنه، سمپاشی ساس، طراحی فضای سبز ویلا و طراحی فضای سبز حیاط با قیمت مناسب می باشد.

گیاهان گوشتخوار

گیاه پارچ

گیاهان پارچ بزرگترین گروه گیاهان گوشتخوار هستند. این گیاهان عجیب و غریب به دلیل شهد، رایحه و رنگ جذاب خود، حشرات را به سمت پارچ های خود جذب می کنند و زمانی که حشرات وارد پارچ این گیاهان می شوند، در داخل شهد لغزنده گیر افتاده و در آن غرق می شوند. این گیاه حشره را هضم می کند و حشراتی که بیشتر توسط این گیاهان به دام می افتند مورچه، مگس، زنبور عسل، سوسک و حلزون هستند.

این گیاهان برای رشد به محیطی آفتابی و مرطوب نیاز دارند و شما می توانید این گیاهان را در باغچه خانه خود نیز بکارید، البته به شرطی که خاک به اندازه کافی مرطوب باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا