طراحی فضای سبز ویلا

طراحی فضای سبز ویلا و اصول اجرای آن

طراحی فضای سبز ویلا

مقاله ای که پیش رو دارید راجع به طراحی فضای سبز ویلا است؛ با ما همراه باشید تا در این باره اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. فضای سبزی که در ویلاها وجود دارد می تواند نشان دهنده ی نوع طراحی ویلا باشد به طور مثال در ویلاهایی که طراحی سنتی دارند فضای سبز آن ها نیز باید از نوع سنتی پیروی کند.

توجه به این موضوع باعث زیباتر شدن محیط و هماهنگی بین نمای ویلا و فضای سبز خواهد بود اما برخی از طراحان به این مسئله توجهی ندارند و هر طور که بخواهند نسبت به طراحی فضای سبز ویلا اقدام می کنند. اگر قصد دارید برای ویلای خود فضای سبز ایجاد کنید اما نمی دانید به کجا مراجعه کنید پس به ادامه ی مطالب توجه کنید.

اصول طراحی فضای سبز ویلا

در هر کاری برای آن که به موفقیت رسید و نتیجه ی خوبی از آن به دست آورد باید طبق اصول پیش رفت؛ این موضوع برای طراحی فضای سبز ویلا نیز صدق می کند. از جمله اصول مهم در این باره می توان به موارد زیر اشاره کرد: جهت دریافت خدمات اجرای محوطه سازی با فضای سبز با شرکت سبزپوشان آریا در تماس باشید. مجموعه سبزپوشان آریا خدمات اجرای محوطه سازی با فضای سبز را در کوتاه ترین زمان انجام می دهد.

در طراحی باید یکپارچگی وجود داشته باشد

منظور از یکپارچگی در طراحی یعنی تناسب بین طراحی نمای بیرونی و داخلی ویلا با فضای سبز ایجاد شده در آن است. تمامی اجزا و عناصر به کار برده شده در آن از مصالح گرفته تا گل و گیاه و وسایل تزئینی همگی نشان دهنده ی سبک و معماری ویلا است. امروزه اکثر ویلاها به سبک مدرن طراحی می شوند پس فضای سبز آن ها نیز باید چنین باشد، هر چند که این یک موضوع کاملا سلیقه ای است.

در طراحی باید به متعادل سازی فضا توجه شود

به طور کلی از دو طریق می توان به متعادل سازی محیط کمک کرد یکی تعادل به صورت متقارن و یکی تعادل به صورت نامتقارن که هر یک از آن ها ویژگی ها و زیبایی های خاص خود را دارند.

تعادل به شکل متقارن یعنی این که در دو طرف چشم انداز از یک نوع مصالح، گل و گیاه یا وسایل تزئینی استفاده کرد اما در تعادل نامتقارن هیچ اجزای یکسانی به کار برده نمی شود بلکه در هر قسمت با توجه به در نظر گرفتن مساحت، زاویه دید، نور آفتاب و… طراحی منحصر به فردی صورت می گیرد. در صورت نیاز به خدمات طراحی و اجرای فضای سبز با شرکت سبزپوشان آریا تماس بگیرید. طراحی و اجرای فضای سبز از خدمات تخصصی مجموعه سبزپوشان آریا می باشد.

عناصر موجود باید هارمونی و کنتراست داشته باشند

ایجاد هارمونی و کنتراست در طراحی فضای سبز ویلا از دیگر اصولیست که باید به آن توجه داشت یعنی عناصری که در کنار هم قرار می گیرند از رنگ گرفته تا حتی کوچک ترین جزئیات نباید با هم در تضاد باشند بلکه یک کنتراست بین آن ها وجود داشته باشد. هر چه هامورنی بیشتری ایجاد شود، فضا برای مخاطب جذاب تر خواهد بود.

اصول طراحی فضای سبز ویلا
اصول طراحی فضای سبز ویلا

رنگ های انتخابی تناسب داشته باشند

رنگ ها در زندگی نقش تکمیل کننده یک منظره یا تداعی کننده یک حس خوب را دارند پس توجه به رنگ هایی که قرار است در فضای سبز ویلا مورد استفاده قرار بگیرند از اهمیت زیادی برخوردار است. در اصول طراحی فضای سبز ویلا رنگ های گرم مخاطب را به خود جذب می کند اما استفاده از رنگ های سرد نتیجه ی عکس به همراه دارد.

تغییرات تدریجی در طراحی دیده شود

منظور از تغییرات تدریجی این است که آیتم های به کار برده شده در فضای سبز ویلا به گونه ای باشد که با تغییر فصل، دچار یکسری تغییرات شوند؛ به طور مثال اگر تنها از عناصر مصنوعی استفاده شود در تمام سال شما تنها شاهد یک منظره ی تکراری خواهید بود این در حالیست که به کار بردن عناصر طبیعی می تواند در هر فصل از سال جلوه ی خاصی به همراه داشته باشد. برای دریافت خدمات احدات آبنما با شرکت سبزپوشان آریا در تماس باشید. برای دریافت خدمات احدات آبنم با ما در ارتباط باشید.

هزینه طراحی فضای سبز ویلا

یکی از سوالات بسیار پرتکراری که تمامی مخاطبان راجع به آن دارند این است که هزینه طراحی فضای سبز ویلا و یا طراحی فضای سبز حیاط چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوئیم که نمی توان یک رقم مشخص یا ثابت ذکر کرد چرا که طراحی، یک بحث پیچیده با جزئیات متفاوت است یعنی هر یک از عناصری که در طراحی اضافه یا کم می شوند تاثیر مستقیمی بر هزینه ها خواهند داشت. طراحی فضای سبز حیاط از خدمات تخصصی مجموعه سبزپوشان آریا با سال ها تجربه در زمینه طراحی فضای سبز می باشد. از سری عوامل موثر بر هزینه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عوامل موثر بر هزینه طراحی فضای سبز ویلا

متراژ

اولین عامل که تعیین کننده ی کلیت هزینه خواهد بود متراژ فضای ویلا است. هر چه متراژ بیشتر باشد با هزینه ی بیشتری نیز برای آن پرداخت حتی اگر طراحی بسیار خلوت و ساده باشد.

سبک طراحی

این که شما چه سبکی از طراحی را مد نظر دارید هم در این زمینه تاثیر دارد به طور مثال طراحی هایی که به سبک سنتی یا رومی هستند جزئیات بیشتری نیاز دارند پس هزینه ی بیشتری نیز به همراه خواهند داشت این در حالیست که در طراحی های مدرن همه چیز ساده اما در عین حال زیبا است.

عناصر و آیتم های به کار برده شده

هر چه عناصر به کار برده شده بیشتر و باکیفیت تر باشند هزینه ای که باید برای طراحی بپردازید نیز بیشتر می شود.
توصیه می کنیم پیش از هر چیز از کارشناسان بخواهید که طراحی های قبلی خود را به شما نشان دهند تا پیش زمینه ای از آن چه که دارید برای آن ها مجسم شود و کار با نتیجه ی بهتری تحویل داده شود. احداث بام سبز را به شرکت سبزپوشان آریا بسپارید. مجموعه سبزپوشان آریا ارائه دهنده خدمات احداث بام سبز می باشد.

هزینه طراحی فضای سبز ویلا
هزینه طراحی فضای سبز ویلا

طراحی فضای سبز ویلا و اقداماتی که باید برای آن صورت بگیرد

پیش از این که طراحی برای فضای سبز شروع شود باید یکسری اقدامات صورت بگیرد تا کار با چیزی که مد نظر مشتری بوده است یکی باشد؛ اقدامات فوق به شرح زیر هستند:

  • پیش از هر چیز باید زمین از جوانب مختلف مورد بررسی قرار بگیرد.
  • به شرایط آب و هوایی باید توجه شود.
  • عناصری که در زمین موجود هستند نیز در این میان حائز اهمیت است.
  • در نهایت باید به سلیقه ی مشتری و بازه ی سنی که در آن قرار دارد توجه داشت.
  • جالب است بدانید حتی توجه به جهت تابش نور خورشید نیز از اقداماتی است که پیش از شروع به طراحی باید به آن توجه کرد.

پس از بررسی همه ی این عوامل حالا می توان طرح مورد نظر را پیاده سازی کرد. بهتر است در هر مرحله از طراحی، یک مورد از آن را به مشتری نشان داد تا در صورت نیاز نسبت به تغییر آن اقدام کرد.

برای طراحی فضای سبز ویلا به کجا مراجعه کنیم؟

همانطور که می دانید شرکت های زیادی وجود دارند که به طراحی فضای سبز ویلا می پردازند اما مسلما نمی توان به همه ی آن ها اطمینان کرد و کار را به راحتی آن ها سپرد؛ اگر به دنبال یک شرکت معتبر با سابقه کاری بالا در این زمینه هستید ما به شما شرکت سبز پوشان آریا را معرفی می کنیم؛ ارائه خدمات آن ها نه تنها با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت انجام می شود بلکه زیر نظر کارشناسان خبره در این زمینه نیز صورت می گیرد پس با خاطری آسوده هر آن چه که در ذهن خود دارید را به آن ها بگوئید چرا که عیناَ آن را اجرا خواهند کرد.

از این که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید سپاسگزاریم، هدف ما از ارائه این مطالب آشنایی هر چه بیشتر شما با طراحی فضای سبز ویلا بود امیدواریم که مفید بوده باشد. احداث برکه از خدمات شرکت سبزپوشان آریا می باشد. برای دریافت خدمات با ما در تماس باشید.

چه مراکزی خدمات طراحی و اجرای فضای سبز ویلا را انجام می دهند؟

مجموعه سبزپوشان آریا با سالها سابقه، ارائه دهنده خدمات طراحی فضای سبز ویلا همراه با تضمین رضایت شما می باشد.

هزینه طراحی فضای سبز ویلا چقدر است؟

برآورد هزینه طراحی فضای سبز ویلا به متراژ محل مورد نظر و مواردی که کارفرما مد نظر دارد بستگی دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا