طراحی فضای سبز حیاط

طراحی فضای سبز حیاط

خدمات طراحی فضای سبز حیاط

طراحی فضای سبز حیاط برای گذراندن وقت استراحت در محیط آرام در کنار خانواده ، بازی با فرزندان در یک محیط باز و مطمئن، و حتی برای پذیرایی از مهمان در یک محیط زیبا و رمانتیک می باشد. برای این که همچنین محیطی را بتوان طراحی کرد باید علم و دانش مخصوص آن را داشت چرا که بکار گیری گیاهانی که در شرایط آب و هوایی محیط طراحی شده بتوانند زنده بمانند.

توجه به نوع ساختمان و حیاطی که قرار است فضای سبز طراحی شود باید بایکدیگر تناسب داشته باشند. تمامی اینها نیاز به دانش مخصوص اینکار را دارد که توجه به شرایط و نوع ساختمان و گیاهی که برای طراحی استفاده می شود و همچنین در انتخاب نوع گیاه شرایط آب و هوایی را درنظر گرفت. به همین منظور اگر به دنبال طراحی حیاط خانه خود هستید باید اصول و قواعد طراحی را درنظر بگیرید و اینکارا به متخصص بسپارید .چراکه باید به اصول رنگ شناسی آشنا باشد تابتواند از رنگ های مختلف درجای مناسب استفاده کند. اجرای محوطه سازی با فضای سبز از خدمات مجموعه سبزپوشان آریا می باشد. در صورت نیاز به خدمات اجرای محوطه سازی با فضای سبز با ما تماس بگیرید.

طراحی و اجرای فضای سبز اختصاصی

بهتراست بدانید که امروزه با پیشرفت علم روز دنیا برای انجام طراحی از نرم افزار های مخصوص به رم دهی و طراحی حیاط می پردازند که با این روند سعی در طراحی محیطی زیبا و خاص را دارند.

در خانه های ویلایی حیاط بزرگ می باشد و فضای باز زیادی وجود دارد. برای طراحی محیط می توانید از عناصری چون درخت ، نهال ، انواع گل و گیاه تزئینی استفاده کنید . حتی می توانید از آبنما و استخر برای افزایش زیبایی استفاده نمایید. برای اینکه یک محیط زیبا و لذت بخش را در حیاط ویلا و یا خانه هایتان داشته باشید باید اصول طراحی را بدانید. مجموعه سبزپوشان آریا ارائه دهنده خدمات طراحی و اجرای فضای سبز می باشد. جهت دریافت خدمات طراحی و اجرای فضای سبز با هزینه مناسب با ما در تماس باشید.

بطور مثال بدانید که چه درختی برای محیط مدنظرتان مناسب است ؟ و یا حتی از چه سنگ هایی برای جلوه بهتر استفاده شود و کجا باید قرار بگیرید؟ در این مقاله قصد داریم اطلاعات مختصری درباره طراحی فضای سبز حیاط ارائه کنیم تا بتوانید با اصول اولیه آن آشنایی داشته باشید.

اصول اولیه طراحی فضای سبز حیاط

وحدت در محیط

داشتن چشم انداز زیبا در فضای سبز حیاط نشان دهنده سبک و معماری می باشد. در فضای سبز ویلا و یا حیاط باید از ادغام بنا و فضای سبز حیاط استفادکرد چرا که وحدت در چنین محیط هایی نشان دهنده تکرار و ثبات در یک طرح است. استفاده مکرر از گیاهان تزئینی در یک محیط نشانگر وحدت شما در طراحی است. از طرف دیگر قراردادن عناصر دیگر در کنار فضای سبز حیاط نشان دهنده مضمون مشترک  به شکل گیری وحدت می باشد. طراحی فضای سبز ویلا از خدمات مجموعه سبزپوشان آریا می باشد. در صورت نیاز به خدمات طراحی فضای سبز با ما در تماس باشید.

حفظ تعادل در محیط

تعادل به دو شکل متقارن و نامتقارن وجود دارد. اگر فضای سبز اطراف حیاط از نوع متقارن باشد یعنی چشم انداز هرطرف یکسان است.از طرف دیگر اگر نامتقارن باشد چشم انداز فضای سبز با بکارگیری از عناصر و اشیاء تعادل بدست خواهد آمد. امروزه از تعادل تقارن چندان استفاده ای نمی شود.استفاده از تعادل در طراحی سبب تاثیرگذاری پایدار و قابل توجه شود بطورمثال می توان با در نظر گرفتن اضلاع یم محیط طراحی را به صورت یک چند ضلعی انجام داد.

استفاده از رنگ و تاثیرآن در طراحی

استفاده از رنگ های جذاب چشم انداز زیبایی را برروی فضا اجاد می کند . چیزی که کمترکسی به آن توجه می کند و اغلب افراد براین باوراند که در فضاهای سبز تنها یک رنگ سبز وجود دارد. بکارگیری از طیف رنگی مختلف در یک محیط  از اهمیت بسیاری برخوردار است. در طراحی فضای سبز حیاط مشتری می تواند طبق سلیقه خود طیف رنگی مناسب را انتخاب نمایید. برای دریافت خدمات تامین گیاهان فضای سبز با مجموعه سبزپوشان آریا تماس بگیرید. مجموعه سبزپوشان آریا قابلیت تامین گیاهان فضای سبز در تمام نقاط تهران را دارد.

اصول اولیه طراحی فضای سبز حیاط
اصول اولیه طراحی فضای سبز حیاط

کنتراست و هارمونی فضای سبز حیاط

کنتراست یعنی برجسته کردن عناصر مورد استفاده در فضای سبز حیاط شما و درمقابل هارمونی یعنی یکپارچه سازی عناصر فضای سبز. همانطور که میدانید قرار گرفتن تضاد ها در کنار هم سبب جلب توجه بیشتر بیننده می شود. استفاده از هارمونی درطراحی باعث می شود تا بیننده  در تماشای فضای سبز آرامش را بدست بیاورد. بطور کلی هدف ما از طراحی فضای سبز به دست آورد حس و حال خوب می باشد که استفاده از کنتراست و هارمونی همین حس را به ما انتقال می دهد.

استفاده از گذر در طراحی

یکی از مواردی که اغلب در طراحی فضای سبز حیاط ممکن است فراموش شود استفاده از گذر در فضای سبز است. از اصول دیگر در طراحی برای نمای بهترو چشم انداز زیبا استفاده از گذر می باشد. بطور کلی گذر یک تغییر تدریجی محسوب می شود یعنی با اندازه گیاه و یا شدت رنگ نشان داده می شود. در طراحی گذر می توانید از بافت ، شکل شاخ و برگ و حتی اندازه موارد دیگر استفاده کرد.

شرکت سبزپوشان آریا از مجموعه های فعال در زمینه های طراحی و اجرای فضای سبز ، طراحی فضای سبز حیاط ویلا ، سمپاشی ساس ، سمپاشی حشرات ، سمپاشی سوسک می باشد. این مجموعه با دراختیار داشتن کارشناسان مجرب و با تجربه توانسته پروژه های بسیاری را در رزومه خود به ثبت برساند. روش طراحی فضای سبز سبزپوشان آریا با بکارگیری علم روز دنیا و همچنین طرح های مدرن و خاص و البته با در نظر گرفتن موارد زیر می باشد. احداث بام سبز توسط مجموعه سبزپوشان آریا قابل انجام می باشد. جهت دریافت خدمات با ما تماس بگیرید.

خدمات طراحی فضای سبز حیاط
خدمات طراحی فضای سبز حیاط
  • قبل از شروع کار بررسی محیطی که قراراست طراحی شود .
  • استفاده از نرم افزار طراحی و خروجی یک طرح سه بعدی قبل از پیاده سازی
  • انجام خدمات باغبانی

برای پیاده سازی یک فضای سبز برای حیاط منزل خود زیبا و لذت بخش ، باید از طراحی اصولی و البته کارآمد و مناسب با محیط استفاده کرد.کارشناسان شرکت سبزپوشان آریا با تلفیق علم روز و هنر معماری و باغبانی توانسته اند بهترین طراح فضای سبز در میان رقبای خود باشند. داشتن دانش و شناخت انواع گیاهان تزئینی و همچنین استفاده از المان های بهتر و ناسب علاوه براینکه  طراحی اصولی می شود بلکه سبب زیبایی زیاد و ماندگاری آن می شود.

برای انجام خدمات طراحی فضای سبز حیاط به کجا مراجعه کنیم؟

در صورت نیاز به انجام خدمات طراحی فضای سبز حیاط با شرکت سبزپوشان آریا تماس بگیرید.

اصول اولیه در طراحی فضای سبز حیاط خانه چیست؟

برای آشنایی با اصول اولیه در طراحی فضای سبز حیاط خانه پیشنهاد می کنیم این مقاله از شرکت سبزپوشان آریا را مطالعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا