جلوگیری از ورود مورچه ها

راه حل های طبیعی جالب برای جلوگیری از ورود مورچه ها به خانه

مورچه ها موجودات کوچکی هستند و می توانند از شکاف ها وارد خانه ها و ساختمان ها شوند و در مقابل شما رژه رفته و راحتی را از شما سلب کنند. همیشه استفاده از سمپاشی سموم و مواد شیمیایی برای کشتن و دفع مورچه ها ضروری نیست، اما بهتر است از راه حل های طبیعی جالب برای جلوگیری از ورود مورچه ها به خانه یا برای از بین بردن این میکروارگانیسم ها امتحان کنید. در این قسمت چند راه عملی برای خلاص شدن از شر مورچه های کوچک آورده شده است. برای سمپاشی مورچه ها میتوانید از شرکت خدماتی سمپاشی سبزپوشان آریا استفاده کنید.


ابتدا محل زندگی مورچه ها را پیدا کنید


وقتی مورچه ها را در گوشه و کنار خانه خود می بینید، آنها را دنبال کنید تا محل زندگی آنها را پیدا کنید. سپس از روش های زیر برای دور نگه داشتن مورچه ها استفاده کنید.

راه حل و مواد طبیعی جالب برای ورود مورچه به خانه

یکی از راه حل های طبیعی جالب برای جلوگیری از ورود مورچه ها به خانه و تجمع مورچه ها شما میتوانید یک فنجان سرکه سیب یا کمی سرکه سفیده را مخلوط کرده و روی محل هایی که مورچه ها رد می شوند بپاشید.
مورچه ها از بوی سرکه متنفرند. برای اینکه هنگام مسافرت یا در باغ، مورچه ها را از زمین بازی کودک خود دور نگه دارید، مقداری سرکه و آب را در بطری اسپری مخلوط کنید و روی محل جمع شدن مورچه ها اسپری کنید تا آنها را پراکنده کند.
مورچه ها از خیار متنفرند و و بوی خیار را تحمل نمی‌کنند. برای خلاص شدن از شر مورچه ها، پوست خیار را در جایی قرار دهید که مورچه ها فعال هستند و هر روز پوست خیار را عوض کنید تا جایی که اثری از مورچه پیدا نکنید.

برای دریافت خدمات سمپاشی منزل، سمپاشی کارخانه، سمپاشی رستوران، سمپاشی محل کار، سمپاشی بیمارستان، سمپاشی فروشگاه و سمپاشی پارکینگ با مجموعه سبزپوشان آریا در تماس باشید.


از برگ های خشک شده نعناع استفاده کنید


از نعناع که یک دافع طبیعی با بوی بسیار قوی است و یکی از راه حل های طبیعی جالب برای از بین بردن مورچه ها و جلوگیری از ورود مورچه می باشد و آن را در مسیر مورچه قرار دهید. نعناع با مختل کردن حس بویایی مورچه ها پیدا کردن منابع غذایی را دشوار می کند.


لیمو برای دفع مورچه مفید است


لیمو خاصیت اسیدی دارد و بوی آن مورچه ها را می کشد. پاشیدن آب لیمو یا خیساندن پارچه در روغن لیمو و قرار دادن آن در محل عبور مورچه ها در دور نگه داشتن آنها موثر است.


از سیر غافل نشوید


سیر را در شکاف های دیوار قرار دهید تا از ظاهر شدن مورچه ها در اطراف خانه شما جلوگیری شود.

مایع ظرفشویی نیز مورچه ها را می کشد


مایع ظرفشویی را با یک قاشق جوش شیرین مخلوط کنید و ریختن این محلول در جاهایی که مورچه وجود دارد باعث دوری مورچه ها می شود. همچنین می توانید از مخلوط مایع ظرفشویی و آب به نسبت 2 به 1 استفاده کنید.


از فلفل کاین استفاده کنید


مورچه ها برای یافتن غذا به نشانه های شیمیایی تکیه می کنند. فلفل تند با از بین بردن این سیگنال ها از یافتن غذا و دور شدن آنها از خانه جلوگیری می کند. حتی پودر فلفل را در جاهایی که مورچه هست بریزید یا با پودر زردچوبه مخلوط کنید.

از ترفند نوار چسب استفاده کنید


دور شیرینی ها مانند شکر یا شیرینی ها را دور ظروف با چسبندگی زیاد نوار چسب بزنید تا از عبور مورچه ها و رسیدن آن ها به مواد جلوگیری شود.


در قسمت ورودی خانه یک خط گچی بکشید


یکی دیگر از راه های جلوگیری از ورود مورچه ها به خانه یا ساختمان استفاده ، قسمت ورودی خانه یک خط گچی بکشید. وجود کربنات کلسیم در گچ باعث فرار مورچه ها می شود.
جایی که مورچه ها وارد خانه می شوند، یک نوار چسب بزنید زیرا مورچه ها نمی توانند از آن خط آرد عبور کنند.
از پودر بچه برای دور نگه داشتن مورچه ها استفاده کنید زیرا پودر بچه خاصیت گچی دارد، بنابراین مقداری پودر بچه در درب ها بریزید تا رد پای مورچه مسدود شود.
قهوه یک دافع مورچه موثر است، چون مورچه ها بوی قهوه را دوست ندارند، از قهوه آسیاب شده در اطراف و زیر دیوارهای خانه و در هر نقطه ورودی استفاده کنید.


از نمکی که برای دفع مورچه ها استفاده کنید


برای از بین بردن مورچه ها از نمک معمولی استفاده کنید. نمک مورچه ها را دفع می کند اما مورچه ها را نمی کشد. لبه های خانه را نمک بپاشید زیرا مورچه ها از هر کجا نمک بپاشند از آنجا عبور نمی کنند.

از سیلیکون برای آب بندی پنجره ها و درها استفاده کنید


از سیلیکون برای آب بندی پنجره ها، درها و هر گونه سوراخ و ترک استفاده کنید.
اگر می خواهید منطقه ای را در برابر مورچه ها محافظت کنید، آن را با مس احاطه کنید زیرا مورچه ها از مس عبور نمی کنند.

استفاده از روغن یکی از راه حل های جالب برای جلوگیری از ورود مورچه


اسپری دافع مورچه طبیعی با روغن های ضروری مانند نعناع، درخت چای، لیمو، اکالیپتوس، اسطوخودوس یا ساخت چوب سدر. 225 گرم آب با ½ قاشق چایخوری صابون طبیعی و 12 قطره از روغن های فوق را در یک بطری اسپری ریخته و در محل تجمع مورچه ها اسپری کنید. برای از بین بردن مورچه ها نیز می توانید از عطر استفاده کنید. برای خلاص شدن از شر مورچه ها، تله مورچه ها را زیر سینک و سطل زباله قرار دهید.

مجموعه سبزپوشان آریا، ارائه دهنده خدمات سمپاشی و فضای سبز شامل، سمپاشی سوسک، سمپاشی کنه، سمپاشی ساس، سمپاشی حشرات،‌ طراحی فضای سبز ویلا و طراحی فضای سبز حیاط با قیمت مناسب می باشد.

این گیاهان را در خانه پرورش دهید

پرورش یه سری از گیاهان ، یکی از راه حل های طبیعی برای جلوگیری از ورود مورچه ها به خانه می باشد و شما می تواندی گیاهان زیر را در باغ خود پرورش دهید. این گیاهان عبارتند از:

  • اسطوخودوس
  • گوجه فرنگیها
  • مخمل خواب دار
  • دکمه طلایی
  • آب سد
  • رزماری
  • لبه
  • نعناع


خانه خود را تمیز نگه دارید

خانه خود را تمیز نگه دارید و کمدها و کفپوش های خود را همیشه در فضای باز تمیز نگه دارید زیرا مورچه ها جذب مکان های کثیف می شوند.برای سمپاشی مورچه ها میتوانید از شرکت خدماتی سمپاشی سبزپوشان آریا استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

Scroll to Top
اسکرول به بالا