نحوه جلوگیری از ورود بید به داخل خانه

راه های جلوگیری از ورود بید به داخل خانه

جلوگیری از ورود بید به داخل خانه

با نحوه جلوگیری ورود بید به داخل خانه آشنا شوید. بید نوعی پروانه است که اندازه بسیار کوچکی  بین ۹ تا ۱۲ میلی متر دارد و زرد رنگ است. این حشره کوچک در بین دو تا سه هفته عمر میکند و در این مدت حدود صد تخم میگذارد. این حشره در مرحله رشد خود  سه مرحله را عبور میکند. این سه مرحله عبارتست از تبدیل تخم‌ها به لارو، شفیره و سپس حشره کامل. حشره بید مضرترین حشره برای فرش است که اغلب به دلیل نگهداری نادرست از فرش ها وارد الیاف آن شده و به آن آسیب زیادی می رساند. البته آسیب آن بسیار بیشتر از کپک فرش است. 

بر خلاف تصور رایج، فرش توسط بچه پروانه ها (لارو) آسیب می بیند. حشره بید به دلیل علاقه به کراتین موجود در الیاف فرش ها این نوع الیاف را می خورند. این ویژگی لاروها باعث آسیب رساندن جدی و حتی جبران ناپذیری به فرش می شود  بنابراین شناخت راه های جلوگیری راه های جلوگیری از ورود این حشره به داخل خانه برای شما ضروری است. سمپاشی حشرات یکی از مهمترین فعالیت‌هایی است که در حفظ سلامت و بهداشت انسان‌ها و حیوانات انجام می‌شود. حشرات مختلفی مانند پشه، کرم، مورچه، مگس بید و… می‌توانند برای انسان‌ها و حیوانات بسیار خطرناک باشند و بیماری‌های مختلفی را به آن‌ها منتقل کنند.

روش های جلوگیری از ورود بید به داخل خانه

  • بایستی همیشه لباس‌های خود را با ماشین لباسشویی یا با مواد شوینده قوی شستشو کنید تا تخم‌ها و لاورهای موجود در آن‌ها کشته شوند.
  • همیشه لباس هایی که از پشم یا خز درست شده اند را  در معرض نور مستقیم آفتاب قرار بدهید و برخی مواقع لباس ها را برس بکشید.
  • همیشه پنجره ها، پرده‌های، رویه‌ی مبل‌ها و لابه‌لای آن‌ها را بخوبی پاکسازی کنید.
  • ظروف ذخیره سازی غذا، چمدان‌ها و قفسه‌های آشپزخانه را بخوبی با مواد شوینده قوی بشویید.
  •  مواد غذایی آلوده و کثیف و مانده را دور بریزید.
  • همیشه کمدها را بوسیلخه آب و صابون شستشو کنید.
  • هر چند روز یکبار کمدها و گوشه‌های اتاق ها را جارو برقی بکشید تا از جمع شدن حشرات موذی و بید در آن‌ها جلوگیری کنید.
  • برای از کشتن بید ها هرگز از الکل استفاده نکنید. این کار احتمالا لکه‌هایی بر روی لباس‌ شما به وجود آورد.
  • پس از شستن ظروف غذا، کیسه‌های نگهداری مواد غذایی و چمدان ها اجازه ندهید که آن‌ها مرطوب بمانند زیرا  ممکن است قارچ در آنها رشد کند.
  • همیشه صبح تا شب کاغذ جذب‌کننده‌ی بید درون کمد لباس و قفسه‌های آشپزخانه قرار ندهید زیرا با این کار سایر حشرات موذی و کوچک  را نیز جذب میکنید.

خدمات سمپاشی ساس با قوی ترین سموم توسط پرسنل مجرب مجموعه سبزپوشان آریا انجام می شود برای دریافت خدمات سمپاشی ساس با ما تماس بگیرید. سمپاشی پارکینگ و فروشگاه و محل کار و منزل شما توسط مجموعه سبزپوشان آریا در کوتاه ترین زمان با بهترین سموم قابل انجام می باشد برای دریافت خدمات و استعلام قیمت با ما تماس بگیرید.

نحوه جلوگیری از ورود بید به داخل خانه
نحوه جلوگیری از ورود بید به داخل خانه

چگونه از ورود بید به داخل فرش ها جلوگیری کنیم؟

فرش ها را از محیط های تاریک، گرم و مرطوب دور نگه دارید، زیرا بیدها فرش در محیط های تاریک و با رطوبت بالا   به سرعت رشد می کنند. بهترین راه برای از بین بردن رطوبت فرش این است که آن را در معرض نور خورشید قرار دهید و هر از چند گاهی در هوا را باز کنید تا رطوبت داخل فرش از بین برود. فرش خود را تمیز نگه دارید راه دیگر برای جلوگیری از ورود بید به داخل آن، گردگیری آن است. ریشه فرش ها مکان مناسبی برای رشد این حشرات مضر هستند. 

بنابراین بهتر است فرش را حداقل 4 بار در ماه در بیرون پهن کنید تا در معرض هوای تازه قرار گیرد. علاوه بر این می توانید از جاروبرقی برای زدودن گرد و غبار فرش استفاده کنید. اگر از فرش استفاده نمی کنید برای جلوگیری از رشد حشرات در داخل فرش، نفتالین را بین فرش قرار دهید تا از پاره شدن فرش جلوگیری شود. نفتالین را خرد یا پودر کنید و روی فرش بریزید. می توانید از ماده ای غیر از نفتالین به نام پاراکلرید استفاده کنید که از نفتالین موثرتر است و بوی کمتری نسبت به نفتالین دارد. برخی افراد فکر می کنند که تنباکو، بنزن و کلر مواد خوبی برای کشتن بید داخل فرش هستند. 

البته باید توجه داشت که استفاده از این ماده برای فرش های سبک منجر به تغییر رنگ و کم رنگ شدن آن می شود. اگر مواد فوق در دسترس نبود از حشره کش ها استفاده کنید. در صورت استفاده مکرر، حشره کش ها ابزار خوبی برای از بین بردن کنه ها هستند. سمپاشی کنه از دیگر خدمات شرکت سبزپوشان آریا با سال ها تجربه و تخصص در زمینه سمپاشی می باشد برای دریافت خدمات سمپاشی با ما در تماس باشید.

سمپاشی بید ها در شرکت سبزپوشان آریا
سمپاشی بید ها در شرکت سبزپوشان آریا

نکات مهم هنگام استفاده از نفتالین برای از بین بردن بیدهای داخل فرش ها

  • نفتالین باید در فضای باز استفاده شود زیرا گاز ساطع شده از نفتالین سمی است و برای فرد بسیار مضر است.
  • نفتالین را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.
  • هنگام استفاده از نفتالین حتی در خارج از منزل از ماسک و دستکش استفاده کنید.
  • پس از استفاده از نفتالین در فرش، حتما فرش را کانال کشی کرده و در بسته بندی پلاستیکی قرار دهید تا از خروج گازهای سمی نفتالین جلوگیری شود.
  • قبل از ریختن نفتالین روی فرش، حتما یک پارچه سفید روی فرش بکشید و نفتالین را روی پارچه بریزید.
  • فرش را از مکان های شلوغ خانه دور کنید.

برنامه سمپاشی بید ها در شرکت سبزپوشان آریا

  •  بازرسی و درمان
  • آموزش مشتری در نحوه سمپاشی و استفاده از سموم غیر خطرناک
  • نظارت  کردن بر محیطی که توسط بیدها آلوده شده است
  • آماده کردن محیط برای استفاده از مواد شیمیایی
  • کنترل بیدها با استفاده از مواد شیمیایی مورد نیاز

چگونه از جلوگیری ورود بید به داخل خانه جلوگیری کنیم؟

حشره بید مضرترین حشره برای فرش است که اغلب به دلیل نگهداری نادرست از فرش ها وارد الیاف آن شده و به آن آسیب زیادی می رساند. در این مقاله از سایت سبزپوشان آریا به بررسی روش های جلوگیری از ورود بید به داخل خانه می پردازیم با ما همراه باشید.

سمپاشی بید در شرکت سبزپوشان آریا به چه صورت می باشد؟

 بازرسی و درمان و آموزش مشتری در نحوه سمپاشی و استفاده از سموم غیر خطرناک و نظارت  کردن بر محیطی که توسط بیدها آلوده شده است و … برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را مطالعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

Scroll to Top
اسکرول به بالا