جذب شدن حشرات

موادی که باعث جذب شدن حشرات میشوند

حشرات و سوسک ها به دنبال مکانی هستند که تا پایان زمستان امن و گرم باشد و خانه شما ممکن است مکان مناسبی برای آنها باشد. برخی از عوامل مانند بی توجهی به نظافت و عدم تهویه  نقش زیادی در انتشار حشرات و تکثیر آنها در داخل خانه دارند که همه خانم های خانه دار دوست دارند از آن اجتناب کنند.

لیزا میلبراند، نویسنده استرالیایی، در گزارشی که توسط مجله تایمز منتشر شده است، موارد اصلی را که خانه شما را به محل پرورش حشرات تبدیل می‌کند، تشریح می‌کند. برای سمپاشی سوسک و پاکسازی خانه خود از تیم ما کمک بگیرید.

موادی که باعث جذب حشرات میشوند؟

۱) ظروف کثیف

اگر می خواهید از شر حشرات خلاص شوید، مراقب باشید ظرف های کثیف را به حال خود نگذارید. براد اسمیت از مرکز کنترل جامع آفات می گوید: صبر کردن تا صبح برای شستن ظروف اشتباه است، زیرا حشرات آفاتی مانند مگس، مورچه و سوسک سریع جذب مواد غذایی روی ظروف نشسته می شوند.

۲) رطوبت

رطوبت انواع مختلف حشرات را جذب می کند. شری هارتزر حشره شناس می گوید: حشرات در زندگی روزمره خود به آب نیاز دارند، بنابراین قطرات کوچکی از آب که از دستگاه تهویه هوا می چکد ممکن است زنبورهای جوینده رطوبت را جذب کند و لکه های آب روی چوب نیز موریانه ها را جذب می کند.

۳) زهکشی نامناسب

لوله‌ها و ناودان‌های پایین‌دست محل مناسبی برای پرورش پشه‌ها هستند و یک فواره ممکن است برخی از جوندگان را جذب کند، به خصوص اگر خشک باشد و هیچ منبع آبی دیگری در اطراف وجود نداشته باشد.

خرده های غذا روی زمین یک جشن دلچسب برای حشراتی مانند جیرجیرک و مورچه ها هستند.

۴) خرده نان

حشرات جذب خرده‌ها و ضایعات غذایی می‌شوند که روی زمین می‌ریزند، و اسمیت می‌گوید که «خرده‌های کف آشپزخانه برای برخی از حشرات مانند جیرجیرک و مورچه‌ها یک جشن دلچسب است». بنابراین، تمیز کردن مرتب آشپزخانه  به خصوص مکان های کور پشت اجاق گاز و یخچال به جلوگیری از ورود حشرات به آشپزخانه شما کمک می کند.

۵) سیستم فاضلاب خراب

یک سیستم فاضلاب نادیده گرفته شده حاوی آب و برخی مواد آلی مانند شستشوی مو و صابون، خانه شما را به محل پرورش مگس های فاضلاب تبدیل می کند.

بیرون بردن کیسه های زباله با درب محکم به دور نگه داشتن حشرات کمک می کند.

۶) زباله

بوی زباله باعث جذب حشرات به خصوص مگس ها می شود. به همین دلیل حتما کیسه های زباله و سطل های زباله را محکم در بسته بیرون بیاورید، زیرا این کار کمک می کند تا سایر حشرات مانند جوندگان و پرندگان از سطل زباله دور نشوند.

۷) کاغذ

پشته های کاغذ می تواند آهنربایی برای جذب جیرجیرک ها باشند. و برای حفظ مدارک مهم خود حتما آنها را در گاوصندوق های پلاستیکی دربسته قرار دهید.

اگر خانه خود را همیشه تمیز نگه دارید، حشرات مکان هایی برای پنهان شدن پیدا نمی کنند.

۸) بهم ریختگی

به هم ریختگی یکی از عوامل موثر در پرورش حشرات در خانه است. ریچی می‌گوید: «اگر خانه‌تان را تمیز و شلوغ نگه ندارید، حشرات جایی برای پنهان شدن نخواهند داشت.

۹) قرار دادن میوه روی میز

قرار دادن میوه روی میز ممکن است آشپزخانه را زیباتر کند، اما ممکن است مگس میوه را نیز جذب کند. هارتزر توصیه می کند که غذا را روی میز نگذارید و آن را در یخچال یا در ظروف در بسته نگهداری کنید.

۱۰) بسته نگه نداشتن غذاهای شیرین

حشرات بسیار جذب شکر میشوند. ریچی می‌گوید: «غذاهای شیرین و تخمیری برای مگس‌ها، پروانه‌ها، مورچه‌ها، سوسک‌ها و غیره جذاب‌تر هستند، در حالی که زنبورها و مورچه‌ها شکر و عسل را ترجیح می‌دهند.» به همین دلیل، این غذاها را باید در ظروف دربسته نگهداری کرد و مراقب باشید باقیمانده‌هایی که روی زمین می‌افتد را تمیز کنید.

مجموعه سبزپوشان آریا، ارائه دهنده خدمات سمپاشی و فضای سبز شامل، سمپاشی منزل، سمپاشی سوسک، سمپاشی ساس، سمپاشی حشرات،‌ طراحی فضای سبز ویلا و طراحی فضای سبز حیاط با قیمت مناسب می باشد.

۱۱) ترک ها و حفره ها

حشرات همیشه به دنبال شکاف های کوچک در اطراف پنجره ها و درها هستند که می تواند به آنها کمک کند مخفیانه وارد خانه شوند. در این مورد یک راه حل ساده وجود دارد: «شما باید تمام درزگیرهای درب، به خصوص زیر در، و همچنین درزگیر پنجره ها، صفحه نمایش ها، حتی سیستم های تهویه مطبوع را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سوراخی وجود ندارد که اجازه ورود حشرات را بدهد.

وقتی بیرون هوا سرد است، بسیاری از حشرات به دنبال گرما در داخل خانه هستند. هارتزر می گوید: حشرات و سوسک ها تا زمانی که زمستان بگذرد به دنبال مکانی امن و گرم هستند و خانه شما ممکن است مکان مناسبی برای آنها باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا