سوسک ها چگونه حشراتی هستند؟

سوسک ها چگونه حشراتی هستند؟

سوسک ها راسته ای از حشرات هستند که متعلق به کلاس pterygoids میباشند. انواع شناخته شده آنها بسیار زیاد است و به 400000 نوع می رسد، زیرا 40٪ از حشرات شناخته شده را سوسک ها تشکیل می دهند. به عبارت دیگر آنها توصیف شده ترین و تعریف شده ترین گونه ها در قلمرو حیوانات هستند. بین 5 تا 8 میلیون گونه سوسک وجود دارد. سوسک ها در اکثر محیط ها از مزارع گرفته تا جنگل ها و بیابان ها و حتی در کیسه های گندم و برنج ها زندگی می کنند. اما قابل توجه است که وجود آنها در مناطق قطبی یا دریا ثبت نشده است. سوسک ها از گیاهان، قارچ ها و بی مهرگان تغذیه می کنند و درختان زنده و مرده را از داخل می جوند.

برخی از گونه‌های آن نیز شکارچی هستند و از بلعیدن برخی از حشرات کوچک تغذیه می‌کنند و برخی از گونه‌ها آفت خانگی و کشاورزی هستند که اثاثیه را از داخل می‌جوند و محصولات و مواد ذخیره‌شده را از بین می‌برند، مانند سوسک سیب‌زمینی، سوسک سرخرطومی و سوسک آرد (تریبلیوم). برخی دیگر مانند سوسک های زمینی مفید هستند زیرا از حشرات، لاروها پ تغذیه می کنند و بنابراین نقش مهمی در چرخه بیولوژیکی دارند. دیگر نگران موجودات ریز و ترسناک خونه خود نباشید از سمپاشی سوسک سایت سبز پوشان آریا کمک بگیرید.

سوسک ها در کجا یافت می شوند؟

سوسک ها، حشرات، قرمز رنگ با لکه های سیاه هستند که معمولاً در مناطقی که سایر آفات یافت می شوند، مانند باغ ها و سایبان درختان مشاهده می شود. اگرچه سوسک ها بیشتر عمر خود را در زیر زمین میگذرانند، اما در برخی زیستگاهای خود به دنبال مکان هایی برای خواب زمستانی در ماه های پاییز هستند. بر این اساس، هجوم سوسک در خانه در فصل زمستان رایج است. 

بدترین نوع این حشرات رنگارنگ و پر جنب و جوش این است که بسیار بدبو هستند و بیرون راندن آنها از خانه بسیار دشوار است. با رعایت کردن برخی موارد، می توانید به طور موثری از شر سوسک ها خلاص شوید. برای دریافت خدمات سمپاشی سوسک ریز کابینتی با شرکت سبزپوشان آریا تماس بگیرید. شرکت سبزپوشان آریا ارائه دهنده قوی ترین سموم برای سمپاشی انواع سوسک ریز کابینتی می باشد.

علل هجوم سوسک ها به خانه
علل هجوم سوسک ها به خانه

علل هجوم سوسک ها به خانه

سوسک ها که از نظر علمی در مناطق مختلف جهان با نام های مختلفی شناخته می شوند. علیرغم نامشان، آنها نه حشره هستند، نه پرنده، بلکه از خانواده سوسک ها هستند. در طول فصل زمستان، معمولاً متوجه انبوهی از سوسک‌ها می‌شوید که در داخل و اطراف خانه شما وجود دارند. آن‌ها  در خانه‌های قدیمی‌ تر با رنگ روشن را نسبت به خانه تازه ساخت را ترجیح می‌دهند. سوسک ها برای پیدا کردن مکانی برای خواب زمستانی، از پنجره ها، درها و دیوارهای ترک خورده وارد خانه ها می شود.

با وجود تنوع و فراوانی غذا، سوسک ها قادرند از منابع غذایی وسیع و متنوع مناسب با محیط اطراف خود که در آن زندگی می کنند بهره برداری کنند و برخی از آنها به طور کلی از گیاهان و حیوانات تغذیه می کنند و برخی دیگر در خوردن غذاهای خاص تخصص دارند. بسیاری از انواع سوسک ها هستند که از کاغذ تغذیه می کنند، مانند سوسک های برگ، سوسک های شاخ بلند و سرخرطومی از یک نوع گیاه تغذیه می کنند.

بیشتر سوسک‌های شکارچی، در شکار ارگانیسم‌های خاصی تخصص ندارند و تعداد کمی از آن‌ها قربانیان خاصی را مصرف می‌کنند. شرکت سبزپوشان آریا بهترین شرکت سمپاشی غرب تهران با تکیه بر سال‌ها تجربه و تخصص، به عنوان یک نمونه برتر در زمینه سمپاشی و کنترل آفات فعالیت می‌کند. 

نحوه دفع کردن سوسک ها
نحوه دفع کردن سوسک ها

نحوه دفع کردن سوسک ها

در صورتی که متوجه یک سوسک در خانه خود شدید، احتمال صدها عدد از آن در گوشه کنار خانه شما وجود دارد. می‌توانید در گوشه‌های گرم و خشک خانه (داخل سقف، اتاق زیر شیروانی و دیوارها) را بررسی کنید. یکی از حقایق جالب درباره سوسک ها این است که از اقلام کاغذی، لباس، مبلمان یا وسایل خانه تغذیه نمی کنند. همچنین حیوانات خانگی و انسان را گاز نمی گیرند. بنابراین، سوسک ها به اندازه سایر آفات خانگی مشکل ساز نیستند. 

در زیر به برخی از اقدامات موثر برای خلاص شدن از شر سوسک در خانه پرداخته می شود. هنگامی که به ماه های پاییز رسیدید، حتما شکاف ها و منافذ کنار پنجره ها، دریچه ها، کفی ها و دیوارها را بررسی کنید. اینها محل ورود سوسک ها و حشرات هستند. در صورت وجود ترک، آنها را از داخل با ماده درزبندی مناسب درزبندی کنید. با این کار می توانید از ورود سوسک ها به خانه جلوگیری کنید. در صورت نیاز به خدمات سمپاشی سوسک فاضلاب در تهران با شرکت سبزپوشان آریا تماس بگیرید. شرکت سبزپوشان آریا ارائه دهنده خدمات سمپاشی سوسک فاضلاب در تهران با بهترین و قوی ترین سموم می باشد.

اتاق زیر شیروانی گرم نیز یکی از مکان های مورد علاقه سوسک ها برای خواب زمستانی است. حتما آنجا را بررسی کنید. سوسک ها برای بقا به شرایط رطوبتی مطلوب نیاز دارند. از آنجایی که سطح رطوبت اتاق در پاییز و زمستان پایین است. گاهی اوقات سوسک هایی که وارد خانه می شوند ممکن است به دلیل کم آبی بمیرند. بنابراین، حفظ رطوبت متوسط ​​(نه خیلی زیاد) به کنترل هجوم سوسک ها کمک می کند.

چگونه سوسک ها را از خانه دفع کنیم؟

اگر متوجه یک سوسک در خانه خود شدید، احتمال صدها عدد از آن در گوشه کنار خانه شما وجود دارد. در این مقاله به معرفی چند روش برای دفع سوسک ها از خانه می پردازیم با ما همراه باشید.

علت هجوم سوسک ها به خانه چیست؟

در طول فصل زمستان، معمولاً متوجه انبوهی از سوسک‌ها می‌ شوید که در داخل و اطراف خانه شما وجود دارند. برای خواندن ادامه مطلب این مقاله را در سایت سبزپوشان آریا مطالعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

Scroll to Top
اسکرول به بالا