آیا سرمای شدید میتواند حشرات را نابود کند؟

آیا سرمای شدید میتواند حشرات را نابود کند؟

در این مقاله به بررسی تاثیر سرمای هوا و نابودی حشرات خواهیم پرداخت با ما همراه باشید. همه حشرات تا حدی توانایی مقاومت در برابر هوای سرد را دارند. یکی از رایج ترین راهبردها این است که خود را در زیر زمین، زیر خاک و برگ ها دفن کنند یا برای محافظت در زیر پوست درختان نقب بزنند و به خواب زمستانی بروند. این مانورهای حفاظتی در اکثر زمستان ها بسیار خوب عمل می کنند و باعث پایدار شدن جمعیت حشرات در فصل زمستان میشود.

هنگامی که هوای سرد فرا می رسد، برخی از حشرات به خواب زمستانی می روند، نوعی حالت خفته که در آن تمام رشد و فعالیت های آنها در حالت نیمه یخ زده به حالت تعلیق در می آید. این شبیه به خواب زمستانی است که بسیاری از حیوانات خونگرم تجربه می کنند.

برای سمپاشی منزل خود از تیم حرفه ای ما کمک بگیرید. و با خیال راحت در خانه بمانید.

سرمای هوا و نابودی حشرات

برخی از حشرات برای زنده ماندن در دمای انجماد در زمانی که بیرون هستند، نوعی  ضد یخ تولید می کنند. وقتی دما در پاییز و زمستان شروع به کاهش می کند، بسیاری از حشرات ضد یخ تولید میکنند – از جمله گلیسرول و سوربیتول – که مانع از تشکیل کریستال های یخ در بدنشان می شود .  این ضد یخ خانگی باعث میشود تا حشرات حتی زمانی که دما به زیر صفر می رسد زنده بمانند. کرم ها از روش  پیچیدن خود در بستر برگ استفاده می کنند.  مثلا سوسک ها می توانند تا دمای بالای 100 درجه فارنهایت را تحمل کنند.

مجموعه سبزپوشان آریا، ارائه دهنده خدمات سمپاشی و فضای سبز شامل، سمپاشی منزل، سمپاشی سوسک، سمپاشی کنه، سمپاشی ساس، سمپاشی حشرات،‌ طراحی فضای سبز ویلا و طراحی فضای سبز حیاط با قیمت مناسب می باشد.

مورچه ها

بیشتر کلنی‌های مورچه‌ها هنگام شروع هوای سرد، ورودی لانه‌های خود را می‌بندند و وارد مرحله‌ی خفته می‌شوند و با انرژی ذخیره‌شده خود زندگی می‌کنند. در طول زمستان، آنها در گروه های بزرگ در کنار هم قرار می گیرند تا گرمای بدن را حفظ کنند و گرم نگه داشتن ملکه همیشه اولویت اصلی است. بدون ملکه ، بیشتر کلنی های مورچه ها فقط چند ماه زنده می مانند.

زنبورها

در حالی که اکثر زنبورها در پاییز می میرند، تعداد کمی از آنها به مکان هایی مبروند تا سرپناهی پیدا کنند تا زمستان را پشت سر بگذرانند. این بازماندگان در واقع ملکه هایی هستند که به تازگی جفت شده اند و در بهار ظاهر می شوند تا لانه و کلونی جدید خود را بازسازی کنند.  آنها در یک مکان امن در برخی از گوشه کنار خانه شما، مانند پشت قرنیزها، در اتاق زیر شیروانی و حتی زیر فرش ها قرار میگیرند، معمولا تا بهار به خواب می روند.

برخی زنبورها هم داخل کندویشان می ماننداگرچه این حشرات مفید خونسرد هستند، اما زمستان خود را با بال زدن گرم نگه میدارند. تلاش ترکیبی همه زنبورها برای جلوگیری از یخ زدن آنها در هنگام خوشه شدن با هم کافی است. با تولید این گرما، زنبورهای منفرد دائماً از بخش بیرونی خنک خوشه به بخش داخلی گرم در حال حرکت هستند. با این حال، ملکه همیشه در مرکز باقی می ماند و شانس بقای او را افزایش می دهند.

موریانه ها

موریانه‌هایی که معمولاً وسائل چوبی موجود در خانه ها را هدف قرار می‌دهند، حتی در دماهای سرد به سختی با چشمی برخورد می‌کنند. بله، فعالیت آنها در زمستان کمی کند می شود، اما به ندرت به طور کامل متوقف می شوند. چرا آنها در چنین دماهای سرد به کار خود ادامه می دهند؟ البته برای سیر نگه داشتن ملکه کار میکنند!

مگس ها

مگس های خانگی به ندرت در زمستان زنده می مانند مگر اینکه در داخل خانه یا مکانی گرم باشند و منابع غذایی برای تغذیه خود داشته باشند. بسیاری از مردم مگس خوشه ای را با مگس خانگی رایج تر اشتباه می گیرند. مگس های خوشه ای در یک مکان محافظت شده مانند فضای خالی دیوار خانه شما زمستان را پشت سر می گذرانند و در روزهای گرم ظاهر می شوند. آنها اغلب کند حرکت و بی حال هستند.

برای دریافت خدمات سمپاشی منزل، سمپاشی کارخانه، سمپاشی رستوران، سمپاشی محل کار، سمپاشی بیمارستان، سمپاشی فروشگاه و سمپاشی پارکینگ با مجموعه سبزپوشان آریا در تماس باشید.

کفشدوزک ها

مانند بسیاری از حشرات دیگر، کفشدوزک ها به دنبال پناهگاهی برای زنده ماندن در زمستان هستند. وقتی هیچ ساختار انسانی در اطراف آنها وجود ندارد، آنها سعی می کنند در زیر سنگ ها یا در کنده های پوسیده پنهان شوند. آنها جذب خانه هایی با رنگ روشن می شوند و از هر شکافی که می توانند پیدا کنند به داخل خانه می روند. آنها در طول زمستان به صورت گروهی به خواب زمستانی می روند.

پروانه ها و بید ها

بسیاری از پروانه ها در زمستان می میرند، زیرا در این فصل تخم هایی گذاشته اند که در بهار از تخم بیرون می آیند. با این حال، پروانه می تواند در تمام طول سال در داخل خانه شما زنده بماند، آنها با خوردن پارچه های طبیعی هم باعث از بین بردن ژاکت ها و فرش های شما میشوند و از آنها تغذیه میکنند. شب پره ها و لاروها با سرد شدن دما به حالت خفته می روند و با بازگشت هوای گرم بیدا میشوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

Scroll to Top
اسکرول به بالا